Tuesday, June 21, 2011

Kvalitetscallcenter-tjänster till färdtjänstverksamheten

- Idag fattades beslutet att kvalitetsupphandla callcenter-tjänsten för färdtjänsten i Stockholm. Avtal med leverantörer som inte lever upp till SL: s kvalitetskrav skall enkelt och snabbt kunna sägas upp, vilket även gäller om medarbetarnas kunskaper i svenska motsvarar avtalskraven säger Karl Henriksson, Kristdemokraterna, ordförande i Trafiknämndens färdtjänst- och tillgänglighetsberedning.

– Det är viktigt att upphandlingen tillgodoser resenärernas behov och förväntningar på callcenter-tjänsten. Andelen nöjda resenärer inom färdtjänsttransporter med taxibilar har legat konstant högt, mellan 93 - 94 procent under Alliansåren. Det är angeläget att bibehålla och utveckla denna nivå genom att upphandla på ett sätt som driver mot högre kvalitet inom callcenter-tjänster, bland annat när det gäller lokalkännedom inom Stockholms län avslutar Karl Henriksson.

För mer information:
Karl Henriksson
Gruppledare, Trafiknämnden
Telefon: 070 – 377 58 80

Robertho Settergren
Landstingsrådssekreterare
Telefon: 070 – 737 41 51

No comments: