Friday, November 5, 2010

Stigs reflektioner

2010-11-04

Nomineringar och val till landstingsrådMed stor tillförsikt ser jag fram emot den nya, för min del den femte, mandatperioden som landstingsråd i Stockholms läns landsting. Av dessa fem mandatperioder blir det den fjärde i majoritet för mig och mitt parti. På tisdag, den 9 november, sker valen av landstingsråd i landstingsfullmäktige och då med beskrivning av våra respektive ansvarsområden. På måndag möter vi pressen för information. Lite senare presenteras landstingsalliansens politiska plattform och om ett par veckor är det tid för presentation av landstingets budget. Av nomineringarna att döma kombineras erfarenhet och förnyelse. Det är bra och så bör det vara.

Nu tar jag nya tag med ”Stigs reflexioner”Jag har valt att göra ett långt uppehåll i publiceringen av mina reflexioner. Senast jag skrev var dagen efter valet. Om jag skulle ange något motiv för uppehållet, så handlar det främst om att ge tid för deltagande i de överläggningar som lett fram till att vi inom kort kan presentera landstingets politiska organisation, respektive partis och förtroendevalds ansvarsområden etc.

Ett tänkvärt citat:“What if people in your organization had the courage to act, modify, adjust, adapt – and then act again? More mistakes are made and opportunities are missed through no action, than wrong action. Take initiative, stay focused and be action oriented.”Og Mandino

Stig Nyman, kristdemokrat som satsar på en ny period- Hittills: Biträdande finanslandstingsråd, ordförande i FoUU-utskottet som fokuserar på forskning och utveckling, bereder byggandet av Nya Karolinska och arbetar med Patientsäkerhet vid Stockholms läns landsting.
Om du vill kommentera, så är du varmt välkommen!

Om du inte vill ha mina reflexioner, så blir jag tacksam för ett besked via e-post:stig.nyman@kristdemokraterna.se

Om du vill ta del av mina tidigare reflexioner så gå in på min hemsida och klicka vidare.http://www.kristdemokraterna.se/stignyman

No comments: