Tuesday, September 21, 2010

Stigs Reflektioner

Äntligen!!!

För första gången sedan valet 1979 har väljarna i Stockholms län givit sitt stöd för fortsatt alliansstyre av Stockholms läns landsting. Här kan befolkningen se fram emot en renodlad och fortsatt framgångsrik alliansregering. Nu är det 21 mandats övervikt för alliansen, att jämföra med 23 de senaste fyra åren. Valresultatet har givit tydligt besked och tydligt uppdrag.

Vi kristdemokrater hade gärna sett en ökning av våra nio mandat, men väljarna tycker att det kan räcka med sju de närmaste fyra åren. För egen del lovar jag att göra vad som kan förväntas.

Tack och god fortsättning!

Så många mail och sms med stöd och uppmuntran har jag fått den senaste tiden, att det känns både lätt och uppfordrande att ta itu med kommande arbetsuppgifter. Jag ser fram emot fortsatta utvecklande samtal med tips och idéer om vad som behöver göras.

Under valrörelsen har jag särskilt lyft fram några hjärtefrågor. Dit hör fortsatt beslutsamt arbete för förbättrad patientsäkerhet och ett nytt starkt fokus på rehabiliteringsvård.


Stig Nyman, kristdemokrat som satsar på en ny period

- Biträdande finanslandstingsråd, ordförande i FoUU-utskottet som fokuserar på forskning och utveckling, bereder byggandet av Nya Karolinska och arbetar med Patientsäkerhet vid Stockholms läns landsting. Ordförande i Nämnden för statligt tandvårdsstöd.


Tänkvärt citat:

“När någon suckar att livet är hårt, frestas jag att fråga: Jämfört med vad?.”

(Sydney Harris)

Om du vill kommentera, så är du varmt välkommen!

Om du inte vill ha mina reflexioner, så blir jag tacksam för ett besked via e-post:

stig.nyman@kristdemokraterna.se

Om du vill ta del av mina tidigare reflexioner så gå in på min hemsida och klicka vidare.

http://www.kristdemokraterna.se/stignyman

och så en blogg:

http://stockholmslandsting.blogspot.com

No comments: